Dziś otwarte: 8:00-15:00
umów jazdę testową
umów wizytę serwisową
Łódź
2018.11.19
Zimowa eksploatacja aut - porównanie

Jak zachowuje się hybryda w warunkach zimowych?

Jak zachowuje się hybryda w warunkach zimowych?

W autach z silnikiem benzynowym podczas zimy spalane jest więcej paliwa. Diesel natomiast potrzebuje więcej czasu aby się rozgrzać. Jeśli chodzi o hybrydy, wiele spośród nich posiada klasyczny wolnossący silnik benzynowy, wspomagany kilkoma motorami elektrycznymi, zasilanymi energią z akumulatorów MIMH co czyni go bardziej przyjaznym zimowym warunkom pogodowym. W związku z tym dotychczasowe problemy typowe dla zimy nie stanowią już problemu.
Należy przeanalizować poszczególne aspekty, które są kluczowe podczas warunków zimowych, a mianowicie:

  • Odpalanie – motor elektryczny jest najmniej czuły na niskie temperatury ze względu na swą dość prostą konstrukcję, nie posiada bowiem elementów narażonych na zamarznięcie takich jak płyny eksploatacyjne lub rozruszniki oraz niskie temperatury działania. Dodatkowo w samochodach LEXUS baterie wytrzymują temperatury nawet do -30 stopni!
  • Rozgrzanie auta – jeśli mielibyśmy rozpatrywać auta z silnikiem wysokoprężnym, wówczas należy zauważyć, iż długo się nagrzewają i na krótkich dystansach stają się nieekonomiczne. Auta z silnikiem benzynowym znacznie szybciej się rozgrzewają i nie spalają więcej przy niższych temperaturach. Hybrydy potrzebują trochę więcej czasu niż auta z silnikiem benzynowym na rozgrzanie, jednak podczas stania w korku bazują na motorach elektrycznych co za tym idzie praktycznie nie spalają paliwa.
  • Ogrzewanie wnętrza auta - w przypadku diesla ogrzewanie auta w zimowy dzień trwa znacznie dłużej niż w przypadku aut benzynowych, natomiast hybrydy mają specjalne nagrzewnice zasilane energią pochodzącą z akumulatorów

Reasumując, hybrydy znakomicie sprawdzają się podczas warunków zimowych, a ponadto wygrywają w wielu aspektach ze swoimi konkurentami.

jazda testowa
zapisz się