HYBRYDA VERSUS DIESEL
MITY O EKONOMII AUT Z SILNIKIEM WYSOKOPRĘŻNYM
- Wciąż wzrasta cena diesla ze względu na kosztowny technologicznie osprzęt – turbosprężarki, precyzyjnie wykonane wtryskiwacze, filtry cząstek stałych itp. Obecnie każdy diesel musi być wyposażony w system selektywnej redukcji katalitycznej aby spełniał obowiązujące kryteria i normy. W związku z powyższym w segmencie Premium różnica między autem z silnikiem benzynowym a dieslem stanowi zaledwie około 10tys.zł
- Na koszty związane z użytkowaniem auta z silnikiem wysokoprężnym wpływa również wartość ubezpieczenia, a także OC ponieważ to z kolei jest wyliczane w oparciu o pojemność silnika.
- Jak się okazuje eksploatacja i serwisowanie diesla też są kosztowne ze względu na uzupełnianie roztworu mocznika poza standardowym tankowaniem. Serwisowanie auta i wymiana paska rozrządu również jest droższe niż w przypadku aut z silnikiem benzynowym.
Kosztowne są również : Turbosprężarka, wtryskiwacze, filtr cząstek stałych, koła zamachowe i one też częściej niż inne ulegają awarii.
Zalety kupna auta hybrydowego:
- Prosta budowa hybrydy czyli bezawaryjny wolnossący silnik benzynowy, brak filtra cząstek stałych, turbosprężarki czy nawet klasycznego rozrusznika, alternatora i sprzęgła powoduje, iż długo pozostają bezawaryjne
- Serwisowanie tych aut jest znacznie tańsze niż w przypadku innych
- Potrzeba wymiany klocków hamulcowych jest mniejsza niż w innych autach ponieważ do wytrącania prędkości w pierwszej kolejności służy generator, który odzyskuje energię trafiającą kolejno do akumulatorów