Rozwój technologii oraz dostępność aut doprowadziły w rezultacie do obniżenia cen. Istotnym elementem są też obecne wymogi dotyczące emisji spalin. Obie kwestie powodują, iż auta te mogą być tańsze niż diesle.
Silnik aut hybrydowych jest często prostszy w obsłudze jak również niezawodny. Składają się na to następujące fakty: hamulce zużywają się znacznie wolniej, a budowa silnika hybrydowego oraz jej osprzęt jest niezbyt skomplikowana. Hybrydy posiadają znacznie mniej kosztownych w naprawie podzespołów w stosunku do aut z silnikiem wysokoprężnym. To niweluje koszty utrzymania takiego auta.
Niejednokrotnie auta LEXUS, których przebieg wynosi 400-500 tys km mają baterie, których sprawność utrzymuje się nawet na poziomie 80-90 proc, natomiast gwarancja producentów na cały układ hybrydowy to często kilka lat.
Producenci odchodzą już od początkowych pomysłów umieszczania baterii w bagażniku lokując je w samochodach LEXUS pod tylną kanapą. Są one też lżejsze i mniejsze niż kiedyś.
Jazda autem z napędem hybrydowym jest intuicyjna – samochód sam podpowiada i informuje nas o aktualnym trybie jazdy. Nauka stosunkowo łagodnej jazda hybrydą nie zajmuje wiele czasu natomiast umożliwia utrzymanie ekonomicznych kosztów. Hybrydy doskonale spisują się w tej kwestii głównie podczas jazdy po mieście ale przy przestrzeganiu odpowiedniej prędkości sprawdza się ich ekonomiczność także na trasie.
Podstawowa zaleta tych aut to fakt, że ładują się głównie same odzyskując energię z jazdy podczas hamowania i zwalniana, wykorzystując ją następnie przy nabieraniu prędkości, więc są praktycznie bezobsługowe.
Obecnie na rynku jest dostępnych 9 modeli LEXUSA z silnikiem hybrydowym (silnik benzynowy który współgra z silnikiem elektrycznym). Natomiast zainteresowanie hybrydami na rynku motoryzacyjnym wciąż rośnie.