Dziś otwarte: 9:00-18:00
umów jazdę testową
umów wizytę serwisową
Łódź
2018.09.13
Obalamy MITY o samochodzie hybrydowym
  1. MIT: Są droższe w zakupie niż auta z dieslem

Rozwój technologii oraz dostępność aut doprowadziły w rezultacie do obniżenia cen. Istotnym elementem są też obecne wymogi dotyczące emisji spalin. Obie kwestie powodują, iż auta te mogą być tańsze niż diesle.

 

  1. MIT: Kosztowne utrzymanie

Silnik aut hybrydowych jest często prostszy w obsłudze jak również niezawodny. Składają się na to następujące fakty: hamulce zużywają się znacznie wolniej, a budowa silnika hybrydowego oraz jej osprzęt jest niezbyt skomplikowana. Hybrydy posiadają znacznie mniej kosztownych w naprawie podzespołów w stosunku do aut z silnikiem wysokoprężnym. To niweluje koszty utrzymania takiego auta.

  1. MIT: Wymagana częsta wymiana akumulatorów

Niejednokrotnie auta LEXUS, których przebieg wynosi 400-500 tys km mają baterie, których sprawność utrzymuje się nawet na poziomie 80-90 proc, natomiast gwarancja producentów na cały układ hybrydowy to często kilka lat.

 

  1. MIT: Duża powierzchnia układu hybrydowego

Producenci odchodzą już od początkowych pomysłów umieszczania baterii w bagażniku lokując je w samochodach LEXUS pod tylną kanapą.  Są one też lżejsze i mniejsze niż kiedyś.

 

  1. MIT: Nieekonomiczna jazda

Jazda autem z napędem hybrydowym jest intuicyjna – samochód sam podpowiada i informuje nas o aktualnym trybie jazdy. Nauka stosunkowo łagodnej jazda hybrydą nie zajmuje wiele czasu natomiast umożliwia utrzymanie ekonomicznych kosztów. Hybrydy doskonale spisują się w tej kwestii głównie podczas jazdy po mieście ale przy przestrzeganiu odpowiedniej prędkości sprawdza się ich ekonomiczność także na trasie.

 

  1. MIT: Ładowanie wymaga dostępu do gniazdka

Podstawowa zaleta tych aut to fakt, że ładują się głównie same odzyskując energię z jazdy podczas hamowania i zwalniana, wykorzystując ją następnie przy nabieraniu prędkości, więc są praktycznie bezobsługowe.

 

  1. MIT: Niski wybór modeli

Obecnie na rynku jest dostępnych 9 modeli LEXUSA z silnikiem hybrydowym (silnik benzynowy który współgra z silnikiem elektrycznym). Natomiast zainteresowanie hybrydami na rynku motoryzacyjnym wciąż rośnie.

jazda testowa
zapisz się